با مشارکت NIYEL، اداره بهداشت سنگال مراسمی را برای ارائه فیلم مستندی با عنوان "Voisins des Eaux Wastees" برگزار کرد.

با مشارکت NIYEL، اداره بهداشت سنگال مراسمی را برای ارائه مستندی با عنوان "Voisins des Eaux Wastees" برگزار کرد.  

نمایش فیلم مستند به کارگردانی«جون جوپ»

این فیلم مستند به کارگردان جوانی به نام «جون جوپ» از اهالی  منطقه پیکین ساخته شده است که بخشی از برنامه "بهداشت دست " می باشد که توسط سازمان غیردولتی NIYEL  با هدف به تصویر کشیدن نگرش های بد مردم تهیه و ساخته شد به ویژه در این دوره و زمان معاصر که متأسفانه ساکنان منازل همچنان فاضلاب های خانگی را به داخل کانال های شهری می ریزند. این همچنین راهی برای فیلمساز جوان «جون جوپ» و متحدانش برای به چالش کشیدن تصمیم گیرندگان سیاسی در مواجهه با نیاز فوری به یافتن راه حل های پایدار برای مشکلات بهداشتی است.

ما در حال سازماندهی این نمایش ملّی به عنوان بخشی از یک برنامه منطقه ای هستیم که 7 کشور در آفریقای فرانسوی زبان را تحت تاثیر قرار می دهد که همچنین با 9 فیلمساز جوان آفریقایی برای رصد وپایش وضعیت بهداشتی همکاری کردند. این پروژه در واقع به دنبال این است که تعهد سیاسی در مورد بهداشت برای دستیابی به مدیریت بهتر بهداشت برای جوامع فراتر از سیاست ها تاکید نماید وجامعه را قادر سازد تا مردم در رفاه بهداشتی زندگی کنند یا دسترسی کامل به سرویس بهداشتی داشته باشند."فکر می‌کنم ما داریم نابسامانی ها را تحت تأثیر قرار می دهیم، اساس خوبی وجود دارد، اما ما موضوعات را نقد می کنیم تا به تصمیم‌گیرندگان اجازه دهیم به موضوعاتی فکر کنند تا از چارچوبی که به آن عادت کرده‌اند خارج شوند. وی ادامه داد: کار می کند اما به عناصر دیگری مانند موضوعات تنوع، مسائل اقتصادی، زیست محیطی و بهداشتی فکر می کند.

همچنین این یک عنصر حمایتی است که به همه بازیگران اجازه می دهد از آنچه جوامع خاص در سطح محلی می گذرند آگاه شوند. به گفته مدیر بخش بهداشت، آقای«عمر سن»، "فراتر از هر کاری که انجام می دهیم، باید توجه را به این واقعیت جلب کنیم که نیاز به تغییر وضعیت و چارچوب فکری و فرهنگی وجود دارد. این فیلم برای همه ما، همانطور که تصمیم گیرندگان هستیم، جذاب است. مقامات محلی، سازمان‌های غیردولتی، جمعیت‌ها، جوامع، همه باید الگوی فکری و فرهنگی را تغییر دهند تا ببینند چگونه می‌توان این نگرانی‌های جوامع را برای بهبود و اصلاح وضعیت درک کرد.» وی، تاکید کرد که تلاش زیادی انجام شده است و با ظهور سازمان‌های غیردولتی، ما چالش‌های جدیدی را برای سازماندهی امور و بودجه‌های زیادی متحمل شده‌ایم.

https://www.dakaractu.com/Film-sur-l-assainissement-Voisins-des-Eaux-Usees-Ce-film-nous-interpelle-nous-tous-autant-que-nous-sommes-Omar-Sene_a236218.html

کد خبر 17047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =